Polityka prywatności

SPIDIX Piotr Chachuła 

Porszewice 30, 95-200 Porszewice

NIP: 7312050017

e-mail: print@spidix.pl dalej Administrator danych to podmiot, który decyduje o tym w jaki sposób przetwarzane są dane osobowe, które udostępniasz nam korzystając ze sklepu internetowego znajdującego się pod domeną spidixprint.pl a także podczas telefonicznego i mailowego kontaktu z obsługą naszego sklepu.

Dlaczego i po co przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Przetwarzanie danych osobowych to czynność niezbędna do realizacji umowy sprzedaży, a w szczególności do:

– realizacji usług świadczonych droga elektroniczną,

– zakładania (rejestracji) konta i zarządzania nim oraz zapewnienia obsługi w przypadku problemów technicznych,

– sprzedaży produktów i ich dostaw,

– ewentualnego dochodzenia roszczeń z tytułu prawa cywilnego lub konsumenckiego, windykacji należności i innych podobnych

– wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną,

– obsługi reklamacji,

– obsługi zgłoszeń, które do nas trafiają (np. formularz kontaktowy, formularz „Zapytaj o produkt”),

– kontaktowania się z klientem w celach związanych ze świadczeniem usług,

– celów podatkowych i rachunkowych

Niezależnie od powyższych postanowień mamy możliwość na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora do przetwarzanie Twoich danych między innymi do:

– monitorowania Twojej aktywności, która obejmuje na przykład wyszukiwanie słów kluczowych,

– zagwarantowania obsługi usług płatniczych (PayU, Przelewy24, tradycyjne przelewy),

– prowadzenia badań oraz analiz sklepu internetowego (najczęściej wyszukiwane produkty, najczęściej wybierany kurier, najpopularniejsze produkty, itp.)

– obsługa zapytań przesłanych przez zamieszczone na stronie formularze kontaktu, w przypadku gdy nie są one związane wprost z wykonaniem umowy,

– celów archiwizacyjnych, oraz zapewnienia rozliczalności (przepisy prawa).

Na podstawie odrębnych zgód Twoje dane mogą być przetwarzane w celu:

– organizacji programów lojalnościowych, konkursów i innych akcji promocyjnych,

– prowadzenia marketingu Administratora oraz marketingu działalności innych firm, z którymi współpracujemy,

– otrzymywania informacji handlowej, w tym przesyłania przez Administratora na wskazany adres e-mail zamówionego Newslettera,

– kontaktu telefonicznego lub mailowego w celach sprzedażowych,

– kontaktu telefonicznego lub mailowego w celach reklamowych,

– zapisywania danych w plikach cookies, gromadzenia danych ze stron www.

Podanie danych osobowych jest konieczne do zawarcia umowy i jest dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia i realizacji umowy.

Wymagane przez nas dane to między innymi:

– w celu zakładania konta: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło,

– w celu złożenia i realizacji zamówienia: imię, nazwisko, adres e-mail, adres dostawy, numer telefonu kontaktowego, dane do faktury lub inne dane osobowe jeżeli wymagają tego przepisy prawa

Poniżej dodatkowo znajdziesz informacje o tym, jakie dane są zbierane w trakcie korzystania z funkcjonalności sklepu:

– rejestracja konta i transakcje na koncie – imię, nazwisko, dane do wysyłki, numer telefonu, adres e-mail, dane o zawartych transakcjach, komentarze do produktów, komunikacja z obsługą sklepu, historia wizyt oraz przeglądanych produktów, źródło zamówienia;

– składanie zamówienia bez rejestracji – imię, nazwisko, dane do wysyłki, numer telefonu, adres e-mail, komunikacja z obsługą sklepu, źródło zamówienia;

– zapisy na Newsletter – adres e-mail;

– pola formularzy zapytań oraz komentarzy produktów – adres e-mail, imię;

– korespondencja mailowa – adres e-mail, imię, nazwisko, numer telefonu;

– zapytania telefoniczne – adres e-mail, imię, nazwisko, numer telefonu;

– programy lojalnościowe, konkursy – imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail.

Jakie mamy wobec Ciebie obowiązki?

Twoje dane będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie.

Jakie masz prawa dotyczące udostępnionych nam danych osobowych?

Udostępniając nam swoje dane osobowe, musisz wiedzieć że masz prawo do:

– informacji, jakie dane osobowe są przetwarzane,

– otrzymania kopii przetwarzanych danych,

– sprostowania danych w momencie kiedy staną się one nieaktualne lub niekompletne,

– usunięcia danych w określonych sytuacjach: kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których informujemy powyżej; kiedy cofniesz zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać na innej podstawie); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; lub jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora.

– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadku kiedy Administrator przetwarza dane osobowe między innymi w celu prowadzenia działań marketingowych,

– przeniesienia danych do innego Administratora,

– cofnięcia zgody wyrażonej w celu przetwarzania danych w niektórych celach związanych z działalnością Administratora (na przykład Newsletter),

– zażądania aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenie poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał żadnych operacji na danych osobowych a jedynie je przechowywał,

– wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku naruszenia przepisów.

– udostępnianie Twoich danych innym podmiotom.

Twoje dane osobowe udostępniane będą podmiotom zewnętrznym, które w imieniu Administratora przetwarzają te dane na podstawie umów powierzenia lub akceptacji regulaminu. Podmioty, którym udostępniamy dane to podmioty, które zapewniają usługi: hostingowe, statystyczne, analityczne, księgowe, logistyczne, finansowe, kredytowe.

Przekazywanie danych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC, Facebooka w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych zatwierdzone przez Komisję Europejską.

Automatyczne przetwarzanie danych osobowych (w tym profilowanie).

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (również w formie profilowania), jednak nie będzie to wywoływało żadnych skutków prawnych. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu danych (także w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystanie tych danych w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

W przypadku chęci uzyskania informacji jakie dane są używane do profilowania oraz jak „zostałem sprofilowany” należy wejść na stronę https://myaccount.google.com/activitycontrols?pli=1.

W przypadku nie wyrażenia zgody na profilowanie należy zapoznać się z poniższymi instrukcjami:

Google – https://support.google.com/ads/answer/2662922?hl=pl

Chrome – ustawienia – zaawansowane – prywatność i bezpieczeństwo (tutaj należy wyłączyć lub włączyć niechciane funkcje),

Firefox – opcje – prywatność i bezpieczeństwo (tutaj należy wyłączyć lub włączyć niechciane funkcje).